EKÖZBEN LONDONBAN

Érdekességek Londonból, Londonról - nemcsak londoniaknak.

Friss topikok

2015.09.23. 21:48 Blackwaters

437 font kártérítés is járhat annak, akinek késik a repülője

delayed-flights-010.jpgA Brit Civil Repülési Hatóság (CAA) az Európai Bíróság ítéletének megfelelően a jövőben kikényszeríti a fapados légitársaságoknál, hogy kártérítést fizessenek a késéseket elszenvedő utasoknak. Az egyének 600 eurót (kb. 437 fontot) igényelhetnek, amennyiben a gép technikai okok miatt késett.

A CAA megvizsgálta több fapados, köztük a Ryanair szolgáltatását és azt találta, az nem felel meg az Európai fogyasztói normáknak, valamint számos problémát talált abban, ahogy kezelik az utasok panaszait. Ennek nyomán figyelmeztették a légitársaságokat, hogy amennyiben nem tartják magukat az uniós szabályozásokhoz, könnyen bírósági per lehet a vége az ügynek. Ezzel a lépéssel a brit utasokat kívánják védeni, akik gyakran szenvednek el késéseket.

A legtöbb légitársáság, különösen a fapadosok, rutinszerűen utasították el az utasok panaszait, egészen a KLM-ügy kirobbanásáig. Az eset 2009-ben történt, amikor egy Quitóból Amszterdamba tartó utas, Corina van der Lans gépe 29 órát késet és amikor emiatt panaszt emelt, technikai okokra hivatkozva elutasították a panaszt. Ezt követően fordult ügyvédhez és bírósághoz az utas. A bíróság így ítélkezett: "Egy légitárságnak az összes gépén a megfelelő karbantartást és működést, amennyiben kereskedelmi tevékenységet folytatnak vele. A gépek egyik alkatrésze sem elpusztíthatatlan, ezek a helyzetek egy légitársaság normál működésének velejárói. Ezért, amennyiben egy repülést törölnek előre nem látható okoknál fogva, a légitárság köteles kompenzációt fizetni az utasainak."

Az EU kompenzációs szabályozása alapján azoknak az utasoknak, akiknek a gépét törölték vagy több mint 3 órát késik, 250-600 euró összeg jár a távolságtól függően. Ez érvényes valamennyi olyan gépre, amely EU-ból indul és EU-ba érkezik egy EU-s géppel, de Izland, Norvégia és Svájc gépeire is érvényes.

Kevin Clarke, aki repülők késéséből fakadó perekre szakosodtt ügyvéd, arra számít, hogy régi ügyeket fognak most újra elővenni és leporolni, mivel érvényesíteni lehet az utasok jogait a fapadosokkal szemben. Jelenleg is több mint 15 ezer ügy van folyamatban, a legtöbb a Ryanairhez köthető. Az ír légitárság nem érti a támadás okát, és hogy őket külön kiemeli a CAA. Az ő álláspontjuk szerint teljesítik az EU 261-es rendelkezését, erre a honlapjukon is felhívják a figyelmet, nincs tehát miért fenyegetni őket.

Az utasoknak azonban ezután sem lesz könnyű dolga, ha érvényesíteni akarják akaratukat, a fapadosok ugyanis új indokokat hozhatnak fel a késésre, az egyik legtipikusabb a rossz időjárási viszony. Ugyanakkor ezeket szakértők szerint nem lesz egyszerű felhasználni, ugyanis ha jók voltak a légköri viszonyok aznap, az könnyen bizonyítást nyerhet, így viszont egyéni taktikákat fognak a cégek alkalmazni, csak hogy kikerüljék a felelősségrevonást. A követelések 79%-át automatikusan a elutasítják a légitársaságok, ugyanakkor ha bíróságra kerül egy ügy, azt a peres utas 98%-ban megnyeri, mégha technikai okok álltak is a késés hátterében.

Szólj hozzá!

Címkék: anglia közlekedés eu bíróság ryanair fapados repülőgép ekozbenlondonban Eközbenlondonban


A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenlondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr857814688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.