EKÖZBEN LONDONBAN

Érdekességek Londonból, Londonról - nemcsak londoniaknak.

Friss topikok

2019.01.04. 07:38 Blackwaters

A Crossrail lett az angolok négyes metrója

crossrail_1.jpgNövekvő költségek, késlekedő átadás - röviden így lehetne jellemezni a britek új metróvonalát, amelyet nemrég Elizabeth Line-ra kereszteltek, és amelynek idénre kész kellett volna lennie. Most 2020 az új céldátum.

Újabb 3 milliárd fonttal nőtt az összköltsége a 118 kilométer hosszú, Kelet- és Nyugat-Londont összekötő új, részben föld alatt futó vasútvonalnak, a Crossrailnek. Ennek egy része hitel, amit London városa vállalt magára. A főbb részei ugyan készen vannak a vonalnak, de hiányzik még a jelzőberendezések tesztje, a szerelvények forgalomba állítása. Eredetileg december 9-én kellett volna megindulnia a kocsiknak, de ez előbb 2019 nyarára, most meg már 2020-ra módosult. A késlekedés a KPMG szerint további 1,5 - 2 milliárd fonttal dobhatja meg a végső egyenleget. Sadiq Khan polgármester az előző, nemrég leváltott Crossrail menedzsmentet tette felelőssé a kialakult helyzetért és további vizsgálatot ígért arra vonatkozóan, történt-e mulasztás vagy szabálysértés. Ha egyszer elkészül, a Crossrail, vagyis az Elizabeth Line a tervek szerint napi félmillió utast fog szállítani Reading és Shenfield között, de lesz elágazása Heathrow és Abbey Wood felé is.

1 komment

Címkék: közlekedés metró pénz késés vasút építészet 2020 tfl 2018 crossrail 2019 London sadiq khan Elizabeth Line


A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenlondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr8914479966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iSten 2019.01.06. 16:06:55

Jó lenne tudni, hogy pontosan mi is okozza a csúszást. A Crossrail Project egyik nagy pozitívuma volt a látszólagos átláthatóság a kivitelezés teljes időtartama alatt. Havonta jelentkeztek videós összefoglalókkal, megszólaltatva az egyes építési stádiumok munkálatainak vezetőit. Ezek alapján tavaly júliusban az elsőként megnyitandó állomások műszakilag, forgalomtechnikailag és építészetilegteljesen néhány tényleg utolsó simítást leszámítva késznek tűntek, a pályán javában zajlottak a tesztelések, az akkori nyilatkozatok szerint minden a megfelelő ütemben haladt a decemberi nyitáshoz. Szeptemberben derült ki, hogy ez nem fog sikerülni. Már az is meglepő volt, ez az újabb halasztás viszont teljesen érthetetlennek tűnik...