A Brexit óta a font gyengült, ezt pedig az élelmiszerláncok igyekeznek áthárítani vásárlóikra. Egyre kevesebb az akciós áru, és mind többször kell nagyobb összeget otthagyni a kasszáknál mint egy évvel korábban.
A 2016 márciusi árakhoz képest átlagosan 2-3%-kal nőttek az árak 2017 márciusára egyes hétköznapi élelmiszerek körében, mint a vaj, tea, hal. A növekedés nagyobb mértékű lenne, de a csokoládé vagy a szárnyashúsok árának nemzetközi esése mérsékelte az emelkedést. A gyorsuló infláció várhatóan a vásárlókat az olcsóbb áruk felé hajtja, ezért nőni fog a kereslet az akciós termékek iránt. Ugyanakkor pont itt látható a legnagyobb visszavágás. Szinte az összes áruház, a Sainsbury's-től a Tescóig kivezeti a "Vegyél 1-et, és kapsz 1 másikat ingyen" akciókat. Érdekesség, hogy míg a nagy áruházak bevételében stagnálás vagy visszaesés volt tapasztalható az elmúlt egy évben, addig a diszkontok, mint az Aldi és a Lidl rekordbevételt ért el.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.