Kétszer 118 kilométer sínpár, 40 állomás, 10 évig tartó kivitelezés, több mint 10 ezer munkás - ez a Crossrail, a legnagyobb építkezési projekt Európában, amely a tervek szerint összeköti Kelet- és Nyugat-Londont, valamint az agglomeráció egy részét 2018-ra. Ha kész lesz, ez lesz 30 év után az első új földalatti vonal a fővárosban, napi másfél milliós utasforgalommal.
A két végállomása Londonon kívül lesz, Readingben és Shenfieldben, de lesz egy kitérő szakasz Heathrow és Abbey Wood felé is.
A költségek jelenleg 16 milliárd font (azaz kb. 6720 milliárd forint) körül vannak, de a végösszeg még alakulhat (összehasonlításképpen: a 4-es metró végösszege 452 milliárd forint lett).
A vonallal kapcsolatos első felvetéseket az 1940-es években tették, az építkezésről szóló határozat 2008-ra született meg, az építkezés pedig 2009-ben indult Canary Wharfban.
Az építkezésen kitermelt 4,5 millió tonna anyagot Essexbe szállítják, ahol egy 1500 hektáros nemzeti parknak ad majd táptalajt.
A vonal számos meglévő vasúti és metróállomást fog érinteni, így új állomásokat építenek Paddingtonnál, a Bond Streetnél, a Tottenham Court Roadnál, Farringdonnál, a Liverpool Streetnél és a Whitechapelnél.
A központi (belső-londoni) szakaszon óránként 24 vasúti szerelvény fut majd 160 km/órás sebességgel. A vonatok 200 méter hosszúak lesznek és egyenként 1500 utast szállítanak majd.
A vasúti kocsikra kiírt 1 milliárd fontos tendert a Bombardier nyerte, amely 2018-ra szállítja le a 65 szerelvényt.
Az építkezésről számos time-lapse videó készült már, ezeket folyamatosan töltik fel az internetre.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hmmm... 2015.08.16. 09:15:53