Példátlanul sokan tüntettek London belvárosában a Brexit és a konzervatív politikusok ellen. A szervező People's Vote UK sem számított ekkora megmozdulásra.
Százezer emberre számítottak, ehelyett ötszázezer (egyes becslések szerint hétszázezer) jött el, hogy a Parliament Square-nél és környékén kifejezze nemtetszését a Brexit miatt, és hogy új népszavazást követeljen. Az eseményen nem vett részt sem Theresa May ill. Boris Johnson, akiket számos plakáton támadtak politikájuk miatt, sem a munkáspárti Jeremy Corbyn. Ellenben ott volt a Sadiq Khan polgármester, aki beszédet is mondott, és támogatta a rendezvény célját a skót első miniszter, Nicola Sturgeon. A skótok és a londoniak egyaránt az EU-ban maradást támogatták a 2016-os referendumon, és most dühösek, mert úgy érzik, a konzervatív kabinet a jövőjüket teszi tönkre épp. A Brexit-tárgyalások jelenleg válságban vannak, és úgy tűnik, hogy ha nem halasztják el a jövő tavaszi határidőt, akkor Nagy-Britannia alku nélkül esik ki az eurozónából.
Tüntetők a Hyde Parknál
Kreatív Banksy-imitáció
A népharag főként May és Johnson ellen irányult: "Ne hagyd, hogy ezek a bohócok döntsenek a jövődről!"
"Miért a hazugságok, Boris?" - kérdezik a tüntetők
A britek többsége jelenleg egyértelműen elhibázottnak tartja a Brexitet
képek: PA, Reuters, Twitter
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr Szopjatokle Mind · http://fos.hu/jn9 2018.10.21. 23:23:30
birka menet 2018.10.21. 23:39:57
Vagy mint a magyaroknál: le se állnak a félhülyéi az EU elleni szabadság harccal. Meg a Soros, meg a migráns meg az egyéb kitalált szellemek elleni rettegéssel.
Mivel a fiatal generáció 100 ezres tömegben lépett le Orbanisztánból és a szellemileg megroggyant nyugger meg előnyugger generáció így abszolút többségbe került, ezért a magyarok a világ önmagukra legveszélyesebb országává váltak.
Ellenzéki Tüntető 2018.10.21. 23:50:55
Szánalmas önáltatás amit előadsz, de mindegy végülis, talán így könnyebb neked, hogy nem kell szembesülnöd a valósággal :D
illaim 2018.10.22. 00:45:00
anyo05 2018.10.22. 06:17:47
teac 2018.10.22. 06:46:54
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.22. 07:10:24
Larry Silverstein 2018.10.22. 07:42:33
paráznabillegető 2018.10.22. 07:47:20
különvélemény 2018.10.22. 08:12:19
Az időseknek legalább van mentségük, ők egy teljesen más társadalomban nőttek fel.
A fiatalok viszont minden korban idióták voltak, messze őket a legkönnyebb megvezetni mindenféle hamis ideológiákkal.
Soha sem gondolkodnak pár lépéssel előre, és a tapasztalatuk sincs meg ehhez.
Kérdezd meg bármelyik középkorú embert, hogy mennyire bízná rá magát a 20 éves önmagára és rájössz...
Konstantin Nemeth 2018.10.22. 09:04:37
Kaptabakta 2018.10.22. 09:20:32
Nekem eléggé sok 28-40 éves ismerősöm 2010-ben a FIDESZ szavazóbázisát erősítette. 2014-re a nagy részük már nem Magyarországon, sőt van aki már nem is magyar állampolgár. A maradék 2018-ra vándololt. ki és ahogy néha hazalátogatnak és találkozunk, nem is fognak hazaköltözni. Egyszerűen amikor látták, hogy mi történik és miben segédkeztek elhúztak az országból. Kicsit haragszom is rájuk, mert nem viselték a döntésük következményeit.
A Brexit szavazásnál nagyrészt ugyanez volt. Az emberek nem gondolkoztak, hanem egyszerűen elfogadták a nagy szlogeneket.
Ez van, ilyen a parlamentális demokrácia.
Ad Dio 2018.10.22. 09:25:10
A játék lényege odaát most a következő: a baloldal sunnyog, de ha megerősödik a félelem a hard brexittől, azonnal felkapja a bennmaradás zászlaját. A jobboldal pedig arra játszik, hogy kitolja a határidőt, mert előreláthatólag az új EU parlament "barátibb" közeg lesz egy esetleges tárgyaláshoz.
Ha a baloldal nyer, a jobb NAGYOT bukik. Ha a jobboldal nyer, megerősödik.
Nyitott a kérdés.
Larry Silverstein 2018.10.22. 09:39:31
2010ben durvan nyert a fidesz, 2018ra meg fel millio plusz szavazo jott ra a 2010es brutal fidex gyozelemre.
Sean MacTíre 2018.10.22. 09:45:15
Masreszt egy demokraciaban nem felnek a vege elott megkerdezni a nepet, foleg akkor ha az elso menetet sikerult minimalis tobbseggel, maximalis hazugsagokkal nyerni.
Sean MacTíre 2018.10.22. 09:46:28
Rоdney2 2018.10.22. 09:47:48
Rоdney2 2018.10.22. 09:49:18
Larry Silverstein 2018.10.22. 09:52:40
Larry Silverstein 2018.10.22. 09:53:13
Sean MacTíre 2018.10.22. 09:54:01
Larry Silverstein 2018.10.22. 09:54:29
Sean MacTíre 2018.10.22. 09:56:06
Sean MacTíre 2018.10.22. 09:58:05
Raadasul most a kisemberek tuntetnek illibirkam. :D
Larry Silverstein 2018.10.22. 09:58:37
de olyan valasztasi rendszer nem letezik amiben nem a fidesz gyozott volna az elmult10 evben barmikor
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:00:02
ilyen a demokracia, a vesztes kusol
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:00:57
Egyebkent meg nem, a demokracia nem az, hogy a gyoztes viszi magat a demokracia fogalmat is ujraertelmezesre.
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.22. 10:01:29
ismeros.
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:01:38
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:02:02
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:02:46
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.22. 10:03:23
ja
nem.
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:03:29
meg csak nem is tuntiznek, de ha megis fognak, kilojuk a szemuket azt jonapot
exterminador 2018.10.22. 10:03:40
Exploiter 2018.10.22. 10:04:20
Mi van, ha megint az A nyer? Lesz harmadik szavazás? És ha a B? Akkor majd A fog azzal jönni, hogy a harmadik lesz az igazi?
Vagy a demokrácia fogalma hirtelen az lett, hogy baloldali döntések születnek? Akkor minek van szavazás? Úgyis csak az érvényes, mit a bal oldal annak tart, a többi érvénytelen időpocsékolás.
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:06:45
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:08:40
Exploiter 2018.10.22. 10:13:48
A képviseleti demokrácia alapesete, hogy politikusok hazudoznak, a nép meg szavaz, hogy melyik hazugság tetszik jobban. Erre van. Ez a lényege.
Az persze igaz, hogy ostoba, tanulatlan parasztok szavazata alapján dől el az ország sorsa, de ez is mindig így volt, erről szól az egész.
Nem látom, hogy itt bármi szokatlan történt volna, de ha tényleg addig fognak szavazni, amíg nem a JÓ eredmény jön ki, akkor sok értelme nincs úgy tenni, mintha ez az egész számítana valamit. Az első se számított.
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:18:06
felucca02 2018.10.22. 10:19:07
Tehát még kell néhány év kemény agymosás, amit most a kormánypropaganda művel, az még semmi ahhoz, amit az EU-kilépés érdekében fog tolni.
Ki milyen dátumot saccol erre? Silverstein? Filtol? Egyéb trollok?
Sean MacTíre 2018.10.22. 10:20:43
Exploiter 2018.10.22. 10:24:49
Akkor két kérdés.
1: Vajon ha az nyert volna, hogy maradjanak, lenne új népszavazás?
2: Ha Orbán írna ki népszavazást, hogy lépjünk ki és a nép arra szavazna, hogy maradjunk, mit szólnál, ha arra hivatkozna, hogy az EU pártiak hazudtak és kiírna még egyet?
Vagy ez így... más...?
Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.10.22. 10:28:05
Exploiter 2018.10.22. 10:31:22
Orbánnak sokat nem kell tenni, a brüsszeli bürokratikus vízfej minden hónapban rengeteget tesz azért, hogy egyre kevésbé legyen szimpatikus az európai lakosoknak, a migrációtól kezdve a digitális törvényeken át a gazdasági balfaszkodásokig és külpolitikai széthúzásig.
Magamon érzem, hogy a belépéskor érzett abszolút EU-párti hozzáállásom hogy változott át; most már csak a kisebbik rossz lett belőle, de nagyon dolgoznak azon, hogy lejjebb tornásszák magukat.
Csak azért nem lettem még EU-ellenes, mert hiszek abban, hogy csak egy USE, vagy egy új európai birodalom képes ellenpontot adni a feltörekvő ázsiai hatalmaknak, de ehhez kb. nulláról kellene mindent átgondolni. Most nem csak hogy egy gittegylet, hanem még kártékony gittegylet is lett. Semmire sem jó, semmit sem ér el, ostoba ideológiák által rángatott bábok által lakott idősotthon.
Ez akkora probléma, hogy nem csoda, hogy még az angolok is menekülnek tőle.
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:37:52
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:39:16
Larry Silverstein 2018.10.22. 10:46:32
Irorszaggal is ez tortent, tehat a fegyveres tomegoszlatas azt gondolom indokolt
Gábor Szögyéni 2018.10.22. 11:02:24
Gábor Szögyéni 2018.10.22. 11:04:50
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:06:01
eloszor is, egy jogallamban minden penz a felelos kormanye, azt csinal vele amit akar
aztan lehet rolla velemenyt mondani a valasztason, a fideszrol pedig iden is kivallo a valasztok velemenye
felucca02 2018.10.22. 11:07:32
Rossz hír, hogy ekkortól nem lesz kontroll eddigre teljesen megőrülő miniszterelnökünkön, jó hír, hogy valószínűleg rajtad fogja kezdeni a tisztogatást.:)
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:10:17
tovabba megvarjuk, tovabbra is alkoholista drogosok vezetik e az EUt
en nem vagyok nagyon elajulva tolle, azt meg kell hogy mongyam neked
felucca02 2018.10.22. 11:10:52
felucca02 2018.10.22. 11:15:47
Ahogy az ellenzék felismeri, hogy egyertlen jelöltet szabad csak állítani, a fidesznek vége lesz, abban a pillanatban, aztán írhatjuk a hülyeségeket, hogy az ellenzékről kiváló volt a szavazók véleménye, naugye.
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:16:31
Ha OV azt akarja, 3 honap kampany utan kilepunk belole
Ugyhogy, jobban teszik Brusszelbe, ha tovabb nyaljak OV segget, s kuldik a vedelmi penzt
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:17:29
OV rulez
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:18:33
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:20:55
OVnak nem joga van, hanem parlamenti tobsege, igy az ove az osszes penz. Ha nem tetszik el lehet menni.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:21:37
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:26:08
Exploiter 2018.10.22. 11:28:43
Most még van, igen. Annak is örülök, hogy valamennyire kordában tartja a mindenkori magyar kormányt. Ez mind szép és jó.
De örülnék, ha emellett valami épeszű irányba fordulna a dolog, különben csak boldogan menetelünk a szivárványos zászló alatt a pusztulásba.
Úgy gondolom, a harmadik évezred elején csak és kizárólag Európában van értelme élni ezen a sárgolyón, minden más hely normális emberi életre alkalmatlan. Ezért pedig érdemes és kell küzdeni.
De a jelenlegi állás alapján két scenario van:
1: marad a szélsőbaloldali irány és pár évtized alatt sikerül minden olyan dolgot elpusztítani, tönkretenni, lezülleszteni, ami miatt ez egy jó hely, gazdaságilag, szociálisan, erkölcsileg, jogilag, stb.
2: bekövetkezik egy (szélső?)jobboldali fordulat és a megerősödött nemzetállami érzések lehetetlenné teszik a mély integrációt, gyengécske kis államok közössége marad a földrész, amíg a történelem viharai a maradék erejét is elemésztik
Aminek pedig értelme lenne, a 3: az európai ember végre felismeri, hogy a mostani gazdagsága, súlya, fejlettsége nem csak úgy van, és nem örökké tart. Végre rájön, hogy a világ minden problémáját nem neki kell megoldani, nem tartozik felelősséggel senki másért a világon, csak saját magáért, kiépít egy központi kormányzatot, a szélsőséges idológiáktól megszabadul, mint valami rákos fekélytől, felépít egy erős hadsereget, végre felveszi a ritmust ázsiával, a közel-keletet helyreteszi, afrikában megvédi a pozícióit Kínával szemben... És próbál megint a világ ura lenni, ha fent akarja tartani, amit már egyszer elért.
Erre most annyira kevés esélyt látok, hogy szinte értelme sem volt ezt leírni.
Orbán amúgy meg nem akar kilépni, miért tenné. Majd ha a legvalószínűbb egyes pontban leírtak miatt a helyzet már tarthatatlanná válik, esetleg megpróbálkozik vele.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:30:08
De sanszos, hogy ebben az esetben az anti EU trolloknak nem lenne bajuk a masodik szavazassal. :D
Ha logikusan belegondolsz, a dolog szo forditottja az lenne, hogy minden info ismert, nem voltak hazugsagok, lehet tudni hogy az EU nem enged cseresznyezni, hogy fajni fog, es igy megszavaztak a nemkilepest, es erre fel egy masik csoport azert akarna masodik szavazast hogy igenis vallaljanak minden szart, es bar hazudnak az EUrol igenis lepjenek ki. Ez a mostani helyzet tokeletes forditottja.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:32:27
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:35:58
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:36:22
Exploiter 2018.10.22. 11:37:39
Ahogy emlékszem, nem hazudtak különösebben.
Egyszerűen felsorakoztattak minden negatívumot, amit találtak és a túloldal valahogy nem tudta mellétenni a pozitívumait.
Plusz azt sem tudták megértetni az emberekkel, hogy a kilépésnek vannak súlyos gazdasági és egyéb következményei is.
Egy átlagos magyar kampányhoz képest, ami nem csak ferdítésekre, hanem sokszor tényszerű hazugságokra épül, még azt is mondanám, hogy teljesen korrekt tájékoztatás volt.
Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy annyira rosszul járnak a kilépéssel - bár az tény, hogy amiatt a legtöbben a kilépésre szavaztak, nem fog változni, szóval ha az volt a cél, hogy ne túrják ki a külföldiek az őslakosokat a földjükről, azt nem fogják ettől elérni.
De legalább nem kell majd alkalmazkodniuk minden hülyeséghez, amit a senki által meg nem választott senkik által megszavazott ún. demokratikus határozatok jelentenek.
Nekünk sajnos nincs erőnk ahhoz, hogy legyen választásunk, nekik látszólag van.
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:38:07
Orban ennek fole iger, amikor csak akar, s akkor mar rimankodhat az EU, nem maradunk. Most az olaszoknak rimankodnak.
felucca02 2018.10.22. 11:40:54
Hogy százfelé lehet gondolkodni, meg lehet érteni az ellenvéleményt és el is lehet fogadni. Ez első ránézésre nyilván gyengeségnek látszik, hosszútávon azonban ez adja a legerősebb rendszert, mert kooperációképes marad a népesség.
Ebből néhányan kilógnak, azok majd mennek a levesbe. Dalolva és büszkén. Például mi is.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:42:08
En egyebkent szeretnem ha a britek elhuznanak a faszba es innak a levet annak amit csinaltak de ahol elek, Irorszagban, ez tul sok problemat fog okozni. Farageek meg inkabb levalasztanak Irorszagot is, persze itt a kepukbe rohognek. Es hat kezdodik majd ujra a Troubles is, ami senkinek nem jo viszont.
felucca02 2018.10.22. 11:42:31
Körülbelül ugyanolyan értelmes dolgokat mondunk.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:42:46
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:45:34
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:46:17
Orban minden ellensege igy jar.
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:47:13
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:47:36
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:47:57
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:48:26
Exploiter 2018.10.22. 11:48:44
De, abban egyetértünk, hogy az európai gondolkodás a lényege az egésznek.
Sőt, abban is, hogy csak az lehet jó rendszer, ahol a véleményeket nem elhallgattatják, hanem ütköztetik. Ennél jobbat nem tudnék kitalálni.
De most nem erre tartunk. Egyáltalán nem. Nincs véleményszabadság, nincs sajtószabadság, minden alapértéket próbálnak korlátok közé szorítani, az embereket "helyes irányba" terelni, az ellentétes véleményeket elhallgattatni.
Ahogy itthon majdnem minden jelentős platform a kormányzati véleményt tolja, nyugaton pont ugyanez van, csak ott a neo-marxista ideológiák egyeduralkodók.
Az nem lenne baj, hogy Orbán kilóg Európából, mert az lenne baj, ha nem lógna ki.
De az már baj, hogy úgy érzem, én is kilógok. Innen is, onnan is.
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:49:04
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:49:55
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:50:58
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:51:32
Sean MacTíre 2018.10.22. 11:53:12
Amugy ha meg nem sertelek, szerintem te Orbannal is menobb vagy. Rezsi Szilardnal nem menobb de Orbannal igen.
felucca02 2018.10.22. 11:55:18
Itthon pedig a közmédia aranyként tálalja, hogy orbán milyen fosott, és mekkora nemzeti siker, hogy most bűz van a teremben.
Itt tartunk, mi hozzátennivalód van még?
Larry Silverstein 2018.10.22. 11:56:09
S minthogy elotte persze hogy nem volt munkavedelem, utana meg lehet. Ennyit errol.
felucca02 2018.10.22. 11:58:06
Ezt a humort szeretem, ez Írországból van?:)
Sean MacTíre 2018.10.22. 12:00:32
Sean MacTíre 2018.10.22. 12:01:40
Sean MacTíre 2018.10.22. 12:06:22
Javaslom nezz utana a britek karrierjenek az EU-val kapcsolatosan. Hogyan konyorogtek be magukat es lettek a legszegenyebb tagallam, miutan eloszor megprobaltak csinalni egy sajat szovetseget, es hogyan gazdagodtak meg azokon a kohezios penzeken amik az uj tagoknak jarnak, es hogyan kapnak a mai napig brutalis visszateritest mert csak. De sose szerettek, mert nem ok iranyithattak. Masokat nagyon szerettek iranyitani de az o dolgukba meg klubalapon se szoljanak bele.
Vagy ne nezz utana, kit erdekel...
felucca02 2018.10.22. 12:06:42
Egyébként szerintem csak provokál, a provokáció kedvéért...
Sean MacTíre 2018.10.22. 12:08:32
Nincs forditasa, egy elegge lenezo kifejezes, kifejezetten ir. Kb ugy hasznaljak, hogy "miket beszel ez a gobshite ott?". De a shite az hajaz a shitre ami meg szar. :)
Taxomükke (UK) 2018.10.22. 12:29:42
Buta vagy, pont mint Silverstein tarsad.
paráznabillegető 2018.10.22. 12:32:03
felucca02 2018.10.22. 12:47:42
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:00:56
ezek a tenyek
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:01:54
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:04:07
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:06:07
Elitellenessegre lehet epiteni, de egyre kevesbe hiteles, ha egyebkent te magad vagy az elit.
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:08:20
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:09:50
s az isiaszos foalkesz is megy a levesbe
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:11:17
Ha megszavazzak, hogy megse legyen brexit, akkor ok gyoztek, a vesztesnek meg kuss, nem? :D
Mert aki nem fogadja el a szavazas eredmenyet az lipsi! Ne legyetek lipsik. Pl. azzal, hogy nem fogadjatok el, hogy a demokratikusan valasztott Europai Parlament elfogadta a Sargentini jelentest. El van fogadva, vesztesnek kuss. :D :D
Varjuk ki a veget. Nekem kettos erzeseim vannak, mert a hulyesegert fizetni kell. De jobb szeretnem, ha az ir szigeten nem torne ki ujra a polgarhaboru, ez meg az en szemelyes hulyesegem. Az egysegsugaru sotet angol proli keserven tul inkabb szivesebben neznem Farage es a tobbi ruszkiszopo pofajat amit az UK megiscsak benn marad.
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:13:15
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:14:35
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:17:12
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:18:43
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:20:35
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:21:30
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:22:54
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:26:30
Larry Silverstein 2018.10.22. 13:28:24
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:39:48
Az EU 28 tagallambol all, a britekkel egyutt 500 millios nepesseget fog ossze. Megprobaltak diktalni egy 440 millios kozossegnek. Nem jott be, es mar szinte mindent elvettek toluk ami az EU-tol jott, mar csak fizetnek bele. Es eleve a megegyezes egyetlen lehetosege szamukra, ha fizetnek mint a katonatiszt (es meg egy csomo mas). Marhara nagy rimankodas am... az EU reszerol nyilvan.
Olaszorszagnak evente mas kormanya van. Most eppen ket olyan felbol all ossze, amelyik total ellentetes amugy. Az egyik a delrol leszakadni akaro eszak, a masik a deli szegenyeket preferalo part. Atomstabil konstrukcio valoban, meg jobb egy Itexit targyalasra, mint a brit garnitura... :D
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.22. 13:42:55
Sean MacTíre 2018.10.22. 13:42:57
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.22. 13:44:53
felucca02 2018.10.22. 13:45:36
felucca02 2018.10.22. 13:52:49
felucca02 2018.10.22. 13:53:47
Muhammad Balfas 2018.10.22. 14:01:08
Egyébként meg nagyon érik a hard Brexit Boris Johnson vezényletével..:)
Muhammad Balfas 2018.10.22. 14:02:58
Larry Silverstein 2018.10.22. 14:06:01
enyit akarnak, se tobet, se kevesebet
Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.10.22. 14:06:32
Larry Silverstein 2018.10.22. 14:07:20
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:10:08
Ami most epp az EU erosodeset hozza itt el, mint egyebkent szerte Europaban.
Az, hogy May voros terdekkel, a szajat torolgetve jon ki minden megbeszelesrol, az csak az egyik fele, de a britek tortenete az EU-ban azt mutatja, hogy nem igazan akartak sohasem, aztan miutan nem tudtak keresztbe tenni, duzzogva elfogadtak a penzt ami a szegeny orszagoknak jart. Sose voltak igazan pro-EUk inkabb csak nem akartak kimaradni. Most, hogy az EU adofizetok penzen az evtizedek alatt felszivtak magukat, ok mar nem akartak masoknak adni penzt (azaz a tolvaj kelet-europai orszagoknak, lassuk be, joggal), es valoszinuleg jott Putyin, hogy szart kenjen a sebbe (Farage).
Amennyire en a hireket olvasva latom -de ez az en velemenyem csak - a nagy gondja az osszes partnak, hogy a szavazoik es a brexiter/pro-EU szavazok nem egyeznek. Barmit csinalnak, veszitenek szavazokat. A pro-EU mozgalomnak nincs tortenete az UK-ban, igy nincs partja sem, ami moge allhatna. Meg eleve egy szavazo elsosorban vagy munkasparti vagy tory vagy valami kicsi part szavazoja. Nem fog egy Tory a Munkaspartra szavazni csak azert, mert o egyebkent pro-EU es a Munkaspart veletlenul pro-EU politikat tolna, es forditva is igy van.
De azt a reszet nem vagom, miert nem toljak siman a felelosseget egy masodik nepszavazasra, megszabadulnanak minden gondtol.
Talan ugy vannak vele, hogy nagyobb gazdasagi erot tudnak kepviselni mint a 440 millios egyre inkabb integralodo EU (kerdes miert gondoljak ezt, amikor minden targyalasban ok fogjak huzni a rovidebbet, foleg Trumppal), es azt gondoljak, hogy az EU korlatozta sajat szemelyes jatekaikat (ami valoban igy van). Ne felejtsd el, bunbakot konnyu adni a nepnek : most a lengyelek, magyarok, romanok a bunbakok ott. Majd lesz helyettuk mas, Soros mar feljott.
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:10:48
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:12:51
De a kozvelemenykutatasok nem azt mutatjak, hogy a brexit lenne tobbsegben, es lesz majd valasztas is. Ha tenyleg elhuzzak meg, akkor valoszinu benn maradnak a szabadkereskedelmi zonaban beleszolasi jog nelkul, mert ez a Munkaspart iranya, es a Toryk nagyon szarul allnak.
Larry Silverstein 2018.10.22. 14:13:51
akkor en is mondhatom hogy mi meg kileptunk az euro zonabol
oszt jonapot
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:17:09
Persze, az 50-es cikkelyt is el meg lehet valtoztatni, ha a tobbi 27 megszavazza - gondolom en. Semmi sincs kobe vesve, mint ahogy az sem, hogy nem lehet szavazni a brexitrol. Foleg ugy, ahogy mondtam - az elozo nepszavazas sem volt kotelezo ervenyu jog szerint! Siman lehetett volna semmit sem csinalni.
De nekik igy is, ugy is szar lesz, mert ha az 50-es cikkely tenyleg igy van, akkor mar max a hard brexit, es a beleszolas nelkuli tagsag marad mindenkepp.
Izgalmas par honapnak nezunk elebe, es a lelkemnek mindket valtozat tetszik. :D
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:17:52
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:21:28
Meg magyaraznak az Ir hatarrol... lofaszt Ir hatar, az Ir hatar a tengerpart. Amirol beszelunk, az a Brit hatar Irorszagban. :D Ahol a katolikus nepesseg szama par even belul atlepi a megszallo britek letszamat, amellett, hogy Eszak-Irorszag pro-EU orszagresz amugy is. Par evtized, es mar csak egy Irorszag lesz.
felucca02 2018.10.22. 14:22:56
Muhammad Balfas 2018.10.22. 14:34:53
Sean MacTíre 2018.10.22. 14:51:37
Muhammad Balfas 2018.10.22. 16:26:34
Sean MacTíre 2018.10.22. 16:42:37
Foleg, ha az az orszag amugy nullara akarja levinni a cegadot, azzal amerikai cegeket vonva el az USA-bol.
21 honap lenne a kereskedelmi egyezmeny megkotesere csak az EU-val. Olyan embereknek kene ezt megkotniuk, akik igazabol eddig meg targyalni sem tudtak annak ellenere hogy ok vannak rosszabb helyzetben. Az elmult evekben egyszeruen semmi elorehaladas nem tortent, mert nem ertik meg, hogy nincs semmi zsarolasi potencialjuk.
A Kanada-EU egyezmeny megkotese 7 evig tartott, a szingapuri 8.5 evig.
Es amig nincs egyezmeny, addig a WTO szabalyai alapjan megy az egesz. Ez evekig tart.
Anglia raszorultkent fog targyalni mindenkivel, egy 60 millios gazdasagkent a 440 millios gazdasag arnyekaban.
Nem mondom, hogy mindig szar lesz nekik, mert nyilvan nem, de hard brexit azzal kezdodik, hogy a legikozlekedes egyik naprol a masikra leall, akarcsak a szallitmanyok, mert minden vonatkozo egyezmeny ervenyet veszti.
Eleg sokaig szar lesz ahhoz, hogy az emberek minden megbanjanak es elkezdjenek felelost keresni (persze nem maguk kozott).
Az UK 40 evig volt az EU tagja, minden intezmenye szervesen kotodik es egyezmenyek, jogszabalyok ezrei szabalyozzak minden momentumat.
Total FUBAR az egesz.
paráznabillegető 2018.10.22. 16:46:24
de érdemes megkérdezni az ausztrálokat is. mióta megkötötték amerikával a megállapodásukat, azóta már tudják a brexittel kapcsolatban is: várjuk ki, mi lesz ebből, legyen tiszta lap, nehogy véletlen aláígérjük a briteknek, aztán szopjunk újra...
hát ilyen okos lesz az ember az amerikai kereskedelmi egyezményektől...
a briteknek esélyük sincs bármi pozitív hozadékra.
Billy Hill 2018.10.22. 18:27:24
ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20170410-1
Sean MacTíre 2018.10.22. 18:59:53
A legutobbi GDP adatok szerint 18 trillio USD az EU, 2.6 trillio USD az UK. Az EU az UK-val egyutt kozel akkora GDP-vel rendelkezett mint az USA, igy tudtak targyalni. Most kb. mintha Franciaorszag targyalna a vilag orszagaival EGYENKENT (de meg el se kezdtek).
Meg nem tortent meg a Brexit de mar sorban hagyjak el a cegek, naluk volt az EU egyik penzugyi kozpontja is, etc etc... most mar valoszinuleg kisebbek mint a francok, vagy akorul...
NoOne 2018.10.22. 19:57:24
"...eloszor is, egy jogallamban minden penz a felelos kormanye, azt csinal vele amit akar..."
Itt te most nagyon-nagy tévedésben vagy: jogállamban a pénz az országé, nem a felelős kormányé és egyáltalán nem csinálhat azt az vele, amit csak akar.
A témához: nem ismerem az angol jogszabályokat, azonban ha az azt tartalmazza, hogy egy kérdésben népszavazást kell tartani, ha x fő hitelesítetten azt kéri, akkor népszavazást kell kiírni. Ha a jogszabályok kimondják, hogy egy adott kérdésben lezajlott népszavazás x időn belül (vagy "soha") nem ismételhető meg, akkor nyilvánvalóan annak megfelelően kell tenni.
Azt sem tudom, hogy egy népszavazás előkészítésénél az Egyesült Királyságban milyen körülmények vagy teendők vannak előírva, és ezek esetleges "mulasztása" milyen következményekkel jár a szavazás eredményére, és milyen határidő van ennek bizonyítására stb. stb.
Röviden, ha mindezt tudjuk, akkor érdemben tudunk beszélni, vitázni a dologról, addig az összes itt leírt bármi csak "vélemény".
Mint a fentiek is, meg az is, hogy az UK is és az EU is jobban járna, ha a Brexitet minél előbb leállítanák.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.22. 20:36:32
"a valosagban egyetlen kormany sem all le haboruzni a neppel. Illetve egyetlen demokratikus kormany sem."
Kivéve a szemkilövetős Gyurcsány-kormányt. Vagyis hogy nem is kivétel, hiszen épp ezért nem volt demokratikus.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.22. 20:43:29
"Foleg akkor ha egy kisebbseg szavazott rajuk, a tobbseg nem. "
Melyik pártra nem szavaztak kevesebben, mint a Fideszre? :P
Sean MacTíre 2018.10.22. 21:29:29
Sean MacTíre 2018.10.22. 21:30:21
Sean MacTíre 2018.10.22. 21:32:34
Billy Hill 2018.10.22. 22:42:59
Sean MacTíre 2018.10.22. 22:56:07
Amugy sajnos mar csak atomhatalom de pl nem tengeri. Azt is elbasztak. Raadasul a toryk ami meglepo. Nem jo mert ok vedik Irorszagot is ami nem NATO tag...
Sean MacTíre 2018.10.22. 22:57:23
Muhammad Balfas 2018.10.23. 12:55:12
Nem is tudjátok elképzelni, hogy egy ország vezetése az ország érdekeit nézve együttműködik és nem kiszolgál egy külső hatalmat. Ez egyszerűen felfoghatatlan a számotokra.
A "buzibarátságról" meg annyit, hogy -eddig-nem is kerülhetett helyzetbe nyugaton politikus ha nem volt buzibarát. A homofóbia nyugaton kizárólag a bevándorolt muszlimok számára megengedett..:) ( Ahogy az antiszemitizmus is..)
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.23. 20:55:40
"ogy -eddig-nem is kerülhetett helyzetbe nyugaton politikus ha nem volt buzibarát. A homofóbia nyugaton kizárólag a bevándorolt muszlimok számára megengedett..:) ( Ahogy az antiszemitizmus is..)"
A ma Nyugat-Európában hatalmon lévő liberális politikai osztály mind antiszemita, de ide tartozik még Merkel vagy Micron csürhéje is.
Mert mi másnak lehet nevezni azt, aki milliószámra hívja és telepíti be az országába a zsidóság halálos ellenségeit, a muszlimokat? Merkel, Micron és a többi bevándorláspárti a legjobb úton vannak egy második holocaust felé.