A blogról

Érdekességek Londonból, Londonról - nemcsak londoniaknak.

Friss topikok

2022.02.18. 07:19 Blackwaters

Márciustól közel 5%-kal emelkednek a jegy- és bérletárak

oyster_fare_rise.jpgTíz éve nem látott drágulás jön, összhangban a magas, 5,4%-os inflációval, és a közlekedési vállalat veszteségeivel.

Sadiq Khan munkáspárti főpolgármester, aki első ciklusa alatt befagyasztotta a jegy- és bérletárakat a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, már egy éve is emelt 2,6%-ot, de most szinte dupla annyival, 4,8%-kal emeli az árakat. Utoljára ilyen drasztikus változás 2012-ben volt, az akkori főpolgármester, Boris Johnson, aki jelenleg miniszterelnök, 6%-ot emelt. Az egyik fő ok a pénzromlás, vagyis az infláció, amely meghaladja az 5%-ot, a másik pedig a veszteséges működés. A járvány kitörése óta a TfL, a helyi közlekedési vállalat alacsony kapacitással működik, még most is csak 60%-os utasforgalmat bonyolít a járvány előtti forgalomhoz képest. Ez pedig jelentős bevételkiesést jelent a vállalatnak, amelynek a növekvő bérköltségeket is ki kell tudnia gazdálkodnia. Khan arra hivatkozik, hogy a kormány nem nyúlt elég mélyre a zsebébe, hogy kisegítse a veszteséges vállalatot, így ő kénytelen áthárítani ezt a plusz terhet a londoniakra.

De mit jelent ez a gyakorlatban? Az eddigi egyszeri utazásra szóló £1.55-os buszjegy hamarosan £1.65 lesz, vagyis 10 pennyvel több. Az 1-es zónában a metróközlekedés egyszeri utazásnál az eddigi £2.40 helyett £2.50 lesz csúcsidőben és azon kívül is, míg a 2-es zónában £3.00 helyett £3.20 csúcsidőben, azon kívül pedig £2.30-ról £2.60-ra nő. Az egyhetes buszbérlet £21.90-ról £23.30-ra fog emelkedni, a metróbérlet pedig £38.40-re az 1 és 2-es zónában, de a többi zónában is átlag 4-5%-kal emelkedik minden jegyár. Az árváltozásokról ITT lehet bővebben tájékozódni. Az áremelkedés jelentős terhet ró a londoni háztartásokra, a TfL pedig mintegy 150 millió fontos extra bevételt remél tőle. Emellett más forrásokra is támaszkodnia kell majd a fővárosnak, hogy segítse a bajba jutott közelkedési vállalatot. Várhatóan kiterjesztik majd az alacsony emissziós zóna (ULEZ) határait, és ezzel együtt megemelkednek a londoni autósok és motorosok tarifái is. A cél összesen 500 millió fontnyi pluszbevétel 2022-ben. A konzervatív kabinet által irányított közlekedési tárca szerint azonban nem az ő hibájuk, hogy ide jutott a fővárosi cég. Khan nem szervezte át azt, és nem tette hatékonnyá a gazdálkodást, most pedig szerintük pont a legkiszolgáltatottabbakon csattan majd az ostor. Szerintük a kormány az elmúlt két évben mintegy 4,5 milliárd fonttal támogatta a TfL-t, hogy kibírja a járvány okozta veszteséget, de ezek szerint a forrásokat nem használták fel elég jók.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés pénz drágulás ár bérlet jegy 2022 boris johnson tfl ekozbenlondonban sadiq khan Eközbenlondonban


A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenlondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr4717606048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása