Növekvő költségek, késlekedő átadás - röviden így lehetne jellemezni a britek új metróvonalát, amelyet nemrég Elizabeth Line-ra kereszteltek, és amelynek idénre kész kellett volna lennie. Most 2020 az új céldátum.
Újabb 3 milliárd fonttal nőtt az összköltsége a 118 kilométer hosszú, Kelet- és Nyugat-Londont összekötő új, részben föld alatt futó vasútvonalnak, a Crossrailnek. Ennek egy része hitel, amit London városa vállalt magára. A főbb részei ugyan készen vannak a vonalnak, de hiányzik még a jelzőberendezések tesztje, a szerelvények forgalomba állítása. Eredetileg december 9-én kellett volna megindulnia a kocsiknak, de ez előbb 2019 nyarára, most meg már 2020-ra módosult. A késlekedés a KPMG szerint további 1,5 - 2 milliárd fonttal dobhatja meg a végső egyenleget. Sadiq Khan polgármester az előző, nemrég leváltott Crossrail menedzsmentet tette felelőssé a kialakult helyzetért és további vizsgálatot ígért arra vonatkozóan, történt-e mulasztás vagy szabálysértés. Ha egyszer elkészül, a Crossrail, vagyis az Elizabeth Line a tervek szerint napi félmillió utast fog szállítani Reading és Shenfield között, de lesz elágazása Heathrow és Abbey Wood felé is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
iSten 2019.01.06. 16:06:55