A blogról

Érdekességek Londonból, Londonról - nemcsak londoniaknak.

Friss topikok

2021.05.15. 15:00 Blackwaters

Októbertől kiterjesztik az alacsony emissziós zónát

ulez-london.jpegAz újraválasztott főpolgármester nemcsak környezetvédelmi megfontolásból növeli tovább a zóna határait. Többezer autós és motoros nem fog örülni.

A két éve London belvárosában útjára induló Ultra Low Emission Zone (ULEZ) célja az volt, hogy javítsák a főváros rendkívül rossz és egészségtelen levegőjét. Ennek megfelelően a régi, környezetszennyező járművek használata visszaesett, mintegy 20%-kal, és főleg a nitrogén-dioxid kibocsátás lett kevesebb. Most a zóna határait kiterjesztenék az északi és déli körgyűrűig, vagyis nemcsak a belváros, de több külváros is érintett lenne (ld. lenti képen).

ulez-2021-october.jpeg

Október 25-től ugyanis napi 12,5 fontot kell majd fizetni az olyan autósoknak és motorosoknak, akiknek járműve nem felel meg az alacsony emissziós követelményeknek. Ugyanez a díj buszok és kamionok esetén 100 font lenne naponta. Motorkerékpárok esetén Euro 3-as, autók esetén Euro 4-es motor lesz az alap a benzineseknél, és Euro 6-os motor dízeleseknél. Régebbi motorokkal felszerelt járműveknél viszont fizetni kell majd a napidíjat. Jelenleg a kiterjesztett zónán belül naponta mintegy egymillió jármű közlekedik, ezeknek 87%-a olyan motorral van felszerelve, ami megfelel az emissziós követelményeknek. A maradék 13% azonban nem ilyen.

A TfL úgy számol, hogy a megnövelt zóna jelentős bevételnövekedést hoz a fővárosnak, ill. tovább csökkenti majd nemcsak a környezetszennyezést, hanem a járműforgalmat is. Sadiq Khan, aki elkötelezett környezetvédő, a most megnyert választási népszerűséget kihasználva az első intézkedések egyikeként hozta meg ezt a döntést. A londoniak jelentős része pedig támogatja is ebben, mivel a levegő minősége is javul, a zajszint is csökken. Nem úgy a taxisok, akiknek járművei, az ún. black cab-ek a legkörnyezetszennyezőbb járművek közt vannak. Khan velük kivételt is tett ezidáig, ők használhatják még a régi járműveiket, akár a belvárosban is, ám az új taxiknak, amik engedélyt kapnak a jövőben, már zéró emissziósnak (vagyis elektromosnak) kell lenniük.

3 komment

Címkék: közlekedés autó taxi tfl 2021 London ekozbenlondonban sadiq khan Eközbenlondonban ULEZ


A bejegyzés trackback címe:

https://ekozbenlondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr2916560846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2021.05.17. 13:32:58

- Elnézést, az én autóm szennyező?
- Igen, sajnos az.
- És ha fizetek?
- Akkor természetesen nem.

Kipper 2021.05.17. 14:02:02

Ne mondja nekem senki, hogy Brent, East Ham, Harringay, Poplar, Walthamstow, Tottenham, Tower Hamlets stb bevonasaval csak 13% a "szennyezo" autok aranya. Ez nagyjabol a 2006 utani benzines es 2016 utani diesel modelleket jelenti; ezekben a varosreszekben a tobbseg ennel regebbi darab. (Ez a varos deli reszen meg nem is jartam.)

Kipper 2021.05.19. 16:49:24

A bejegyzes szerint kb 130 000 auto lenne igy erintett, mig a Transport for London felmerese szerint 565 000 nem felel meg a ULEZ-nek. Lesz meg ebbol gaz oktoberben, amikor a helyieknek leesik, hogy mi var rajuk.
süti beállítások módosítása