A tervek szerint 2029-re fog elkészülni az új szakasz, amely összeköti Elephant & Castle-t az új végállomással. Az építés költsége mintegy 3,1 milliárd font lesz.
Hosszú évek várakozása után a helyi tömegközlekedési vállalat, a Transport for London (TfL) bejelentette, hogy négy új állomás épül a Bakerloo vonalán, ezzel az észak-londoni Harrow & Wealdstone közvetlen összeköttetésben lesz a dél-londoni Lewishammel (ahol egyébként a DLR is megáll). A főváros eddigi legrövidebb metróvonala, amely egyben a kilencedik legforgalmasabb, évi 111 milliós utasforgalommal, ezzel bevonja a közlekedési vérkeringésbe az Old Kent Road-ot és New Cross Gate-et, jelentősen meggyorsítva a közlekedést az adott területeken. A most 25 állomással bíró Bakerloo line kiterjesztésének köszönhetően például átszállás nélkül elérhető lesz Lewishamből az Oxford Circus, mintegy 14 perc alatt. Napi 65 ezres plusz utasforgalommal számol a TfL, továbbá mintegy 5000 munkahellyel. Az építkezés öt év múlva, 2023-ban kezdődne, és várhatóan mintegy hat évig tart majd. A hivatalos átadás 2029-ben lesz. A Bakerloo line több mint 100 éves már, neve a Baker Street és a Waterloo állomás nevéből ered.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.