A nettó bevándorlás 246 ezer a Statisztikai Hivatal szerint a korábbi 345 ezerrel szemben. 2014 óta nem volt ilyen alacsony. Nemcsak kevesebb EU-s munkavállaló érkezik, de sok - már Angliában élő - is távozik. Ettől pedig szenvednek a vállalkozások.
Londonban az Itsu nevű sushi-éttermekben bónuszokkal együtt £8.60 órabérért alig találni munkaerőt egyszerű Team Member pozícióra. A Pret A Mangernál már £8.85-öt is fizetnének egy órára, mégis úgy kell összegereblyézni az új alkalmazottakat. Munka lenne bőven ugyanis, de jelentkező alig akad. Közben egyre-másra mondanak fel a főként Kelet-Európából odasereglett dolgozók és hagyják el az országot. Az ok: a tavalyi Brexit-szavazás és az azt követő politikai események.
A 2016-os döntés drámai változást hozott a statisztikusok szerint is. Nemcsak elkedvetlenítette a kelet-közép európai, így magyar és lengyel munkavállalókat az Angliába költözéstől, de sok - már az országban élő - munkavállalót késztetett arra, hogy elhagyja az Egyesült Királyságot. Ez pedig katasztrofális hatással van a feldolgozóiparra és a szolgáltatási szektorra. Csak az elmúlt egy évben 44 ezer EU-állampolgár ment el az országból végleg, ezeknek pedig legalább fele abból a nyolc államból származott, ahonnan a bevándorlók többsége érkezett az elmúlt 5 évben.
Noha a 246 ezer nettó bevándorló még mindig távol van attól az évi 100 ezres határtól, amit a Theresa May vezette konzervatív kabinet célul tűzött ki, a munkáspárti politikusok szerint már most látható a baj. Ugyanis a hard Brexit miatt főleg képzett, angolul legalább alapszinten beszélő munkavállalók tűnnek el a brit rendszerből, és ez nemcsak gazdasági összeomlással, de egyéb, például szociális káosszal is fenyeget. A legtöbb orvos és ápoló ugyanis szintén kelet-közép európai volt, nekik pedig egyre kevésbé vonzó egy vízumkényszert bevezető ország, ahol ráadásul a fizetőeszköz is egyre gyengébb (a font egy év alatt elveszítette értéke 25%-át). Kérdés tehát, megéri-e még Angliába jönni dolgozni?
Ahogy az is, hogy 2019 tavaszától, amikor Nagy-Britannia kilép az EU-ból, kik fogják ellátni azokat a feladatokat, amikre már most nem találnak embert. A Munkáspárt, amely nemrégiben megkongatta a vészharangot, teljes politikai fordulatot produkált: továbbra is az egységes piachoz való hozzáférést szeretnének és cserébe soft Brexitet ajánlanak, ami megengedné az EU-s munkavállalók aktív szerepvállalását. Mindezt úgy, hogy egy átmeneti időszakot is javasolnak a 2019 utáni évekre. Jelenleg azonban nem Jeremy Corbyn irányítja az Egyesült Királyságot.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Willkommenskultur 2017.09.07. 22:35:39
hanem a kelet-európában emelkedő bérek plusz a szart se érő font miatt
aki azért ment oda hogy spóroljon annak egyre kevésbé éri meg, baszki akár 8 fontot is fizetnek egy órára? besza-behu itthon nem megyek el annyiért
M. Péter 2017.09.07. 23:17:03
Nem egészen.
KovácsLajos19 2017.09.07. 23:50:09
VT Man 2017.09.08. 01:36:40
A számok nem pontosak, de az EUs bevandorlas kb. a felere esett vissza, mig az EUn kivuli eredetu semennyit.
Nyers Fa 2017.09.08. 01:50:55
Willkommenskultur 2017.09.08. 02:00:14
Aki jól keres itthon az meg nem megy se hollandiába, se Londonba.
2017.09.08. 02:44:39
Egy here jamaikait, nigériait vagy sri lankait jobban elfogad az átlag angol, mint egy szorgalmas, de angolul alig gagyogó litvánt vagy lengyelt.
Az egészségügyben mondjuk nem volt annyira számottevő a kelet-európaiak száma, de a brit építőipar, mezőgazdaság és a vendéglátóipar meg fogja szenvedni, hogy nem lesz jól dolgozó, olcsó munkaerő.
A here angol chav réteg úgyse fog elmenni 9 fontért konyhai kisegítőnek, takarítónak, mert a segély meg a council által biztosított lakás a segge alá van tolva.
Joguk van kilépni az angoloknak az EU-ból, csak sok értelme nincs.
2017.09.08. 02:54:50
Kivéve mondjuk aki jogászként, állami hivatalnokként, tüzépesként stb. keres jól, mert az röghöz van kötve, de buszsofőrtől a hegesztőig mindenki jobban tud keresni nyugatabbra. Még a nyugati lakbér és közlekedés magasabb költségeinek kifizetése után is jobban jön ki. Nem a rossz bérek miatt, hanem mert egyszerűen Angliában teljesen bizonytalan jogi státuszba kerülnének, ezért mennek Hollandiába, Németországba az emberek.
Jazo 2017.09.08. 03:40:42
Haza szerintem kevesen jönnek, vagy ha meg is próbálják, pár hónap után újra elmennek, csak másik országba, mert itt semmi sem változott azóta, mióta elmentek.
Lehet siránkozni, hogy itthon munkaerőhiány van, de egyrészt az abszolút csak regionális probléma, az ország csak pár régiójában tapasztalható, másrészt ahol van, ott sem emelik a béreket a cégek.
Willkommenskultur 2017.09.08. 04:08:07
eleve Németországban nem jársz jobban minimum a hazai duplájáig, akkor vagy ugyanott mint itthon a felével....és nem sok bevándorló keres 4000 eurót havonta
a szakiknak érdemes kimenni mert akkora belőlük Németországban is a hiány h németül sem kell tudniuk lesz munka
de a fehérgalléros angliából /ez mondjuk töredék/ bajosan mehet németországba ahol majdnem mindenhol kell a jó német, ezért próbálkoznak a hollandoknál, ahol jó az angol is
nemvolta szása 2017.09.08. 05:44:34
Volt egy angol srác, ő például a shift kellős közepén fogta magát és egy árva szó nélkül kisétált a gyárból.
De nem is nagyon van angol munkatárs, maximum a managementben, évi 50-ért.
A munka nem nehéz, nem bonyolult, nem fárasztó, csak mégsem egy iroda klímával, ahol lehet dögleni meg a telefont baszkurálni.
És félre ne értsétek, de ha már a románok se akarnak Angliában dolgozni, akkor valami tényleg nincs rendben ;)
Larry Silverstein 2017.09.08. 06:06:26
azt hittem már minden ilyesmi kihalt onnan
amúgy győrben a szalag melósnak az audi 400 fölött fizet, szóval miért olyan jó buli az ottan?
Brix 2017.09.08. 06:19:05
nemvolta szása 2017.09.08. 06:21:39
Azt látod nem tudom, hogy a győri merci hogy fizet. Én a különbséget abban látom, hogy nálunk a cégnél rengeteg training van, így még az is dolgozhat itt, aki amúgy soha semmilyen képisítesben nem vett részt, mert legfeljebb amíg be nem trainingelik welderre, laser cutterre, vagy cnc-re, addig csinál valami mást, de nem zárkóznak el az elöl hogy házon belül képezzék ki a munkaerőt, ellenben Magyarországgal, ahol a legtöbb ilyen munkát két diplomával sem kapod meg. Ott meg már rég mindegy mennyit fizetnek...
swfla 2017.09.08. 06:25:27
Magyarorszag egyetlen intelligens torekvo embernek nem mukodo alternativa *HACSAK* nincs valami kenyszerito ero, ami odakotne.
Kenyszerito korulmeny alatt ertem az elvalt ember gyereket az ex-el, mas csaladi korulmenyeket (nem akarja otthagyni a szuleit) stb.
A penzen kivul a hetkoznapi eletnek millio oldala van, ami ilyenkor merlegeles ala esik, kezdve az allandoan sirankozo munkatarsaktol egeszen a munkaba ballagasig a macskahugyos villamosmegallokon at. Vagy csak a napi szinten idegesito hirek a mindenkori kormany (mindegy melyik, egy se volt normalis kb. II Rakoczi Ferenc ota) aktualis gyoker dolgairol.
Es aki nem elt kulfoldon, eleve semmi ertelme hogy talalgasson, ugyse ertene, mert nincs osszehasonlitasi alapja.
peace/frieden/satobbi
nemvolta szása 2017.09.08. 06:51:06
na4 2017.09.08. 07:03:25
Nzoltan 2017.09.08. 07:09:41
Nzoltan 2017.09.08. 07:12:35
Szaktanár 2017.09.08. 07:37:29
DFK 2017.09.08. 07:39:47
Void Bunkoid 2017.09.08. 08:00:58
A legtöbb olyan ember, aki ott 8 és fél fontért dolgozik óránként, itthon soha a büdös életben nem kapna ennyire jól fizető melót, hasonló munkakörben itthon meg éhen halna.
Mondjuk speciel 8 és fél GBPs órabérrel Londonban is éhen lehet halni, ám mint tudjuk, az ilyen munkát végző kivándorlóink általában drasztikusan a béka segge alá teszik a lécet, és még meg is büszkülnek arra, hogy kb olyan életkörülmények (személyes tér, infrastruktúra, ember per négyzetméter) között laknak odakint, mint amik itthon kb egy előzetes cellában szoktak lenni.
halaloszto 2017.09.08. 08:29:39
Európai téridő 2017.09.08. 08:59:18
ludomik 2017.09.08. 09:06:34
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 09:46:40
Ez teljesen természetes.
Egy angol számára mindig elfogadhatóbb egy angol anyanyelvű karibi néger, aki jellemzően egy volt brit gyarmat lakosa, azaz jól ismeri a brit kultúrát, mint egy vadidegen lengyel, akivel az egyetlen kapocs a bőrszin.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 09:48:29
Így is sokkal magasabb az életszínvonal nyugaton.
Az átlag angol kb. 2,5-szer jobban él az átlag magyarnál. Ezen semmi se tud változtatni a következő 15-20 év során.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 09:50:41
Mivel az egész világ nem költözhet nyugatra, így az emberek zöme sehová se migrál.
A kelet-európai életszínvoanl úgyis a világátlag FELETT van.
Ha az egész világon tökéletes egyenlőség lenne, kb. a mostani bolgár és román szinten lenne mindenki.
2017.09.08. 10:41:32
@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: igen, egy kritettet, rögbit, angol életet jobban ismerő, angolul beszélő sri lankai és jamaikai könnyebben beilleszkedik Angliában. Az angoloknak ez fontosabb, mint hogy az illető szorgalmas munkaerő legyen. Ezt én is értem, ezért írtam, hogy az angol ember nem kötődik a kontinensen élőkhöz.
martineden 2017.09.08. 10:47:08
2017.09.08. 10:48:23
Azért a részletek....
Cycmen 2017.09.08. 10:48:43
A beözönlő négerek meg arabok mégsem értenek semmihez? Érdekes!
Zsoltbacsi 2017.09.08. 10:53:50
Brutto 400 nettoja havi 266, 1 gyerekkel 276,2 gyerekkel 296
Megjegyzem, hogy a "demokraták" adórendszere szerint csak 233at kapna....(2010es kalkulatorral szamolva)
2017.09.08. 10:54:52
2017.09.08. 10:57:05
Zsoltbacsi 2017.09.08. 10:57:09
Bocs, az utolso szamnal rossz sort neztem, nem 233, hanem pontosan 231 940. A lenyegen nem valtoztat...
Zsoltbacsi 2017.09.08. 10:58:10
Ok, akkor jovo aprilisban keresd az angolokat a szavazolapon! :)
martineden 2017.09.08. 11:00:23
Zsoltbacsi 2017.09.08. 11:07:56
En csak arra a reszre reagaltam az irasodbol, miszerint a brutto 400 az max 200!
Amugy eltem hollandiaban, es azert kicsit tulzas amit irsz. Kezdve ott, hogy az OSSZES szolgaltatas horror aron van. Peldaul elromlik a kocsid, akkor felkeszulhetsz, hogy az atlag rezsioradij 120-130 EUR korul van meg a kisebb muhelyekben is. Ha beut a gebasz a kocsival, akkor gyakran meg az is olcsobb, ha trelerrel hazaviteted szerelesre...
2017.09.08. 11:11:02
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 11:13:06
Így igaz. A fő tényező a kulturális közelség.
Egy angol számára egy lengyel kb. valamiféle orosz népcsoport, míg egy jamaikai meg rokon.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 11:16:14
400 ezer bruttó = kb. 270 ezer nettó, ha nincs semmilyen kedvezmény.
Gyurcsány alatt 220 ezer volt uganez nettóban.
Az adósökkentés Orbán alatt tény, de nem elegendő mértékű.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 11:18:32
Alapvetőn Mo-on 450 ezer havi körüli nettó kell a kényelmes élethez.
Ehhez 680 ezer bruttó kell.
Ilyen és ennél magasabb bére az emberek 5 %-ának van.
martineden 2017.09.08. 11:18:50
Zsoltbacsi 2017.09.08. 11:26:09
400 nettoi (ezer forintban):
2006 222
2007 214 (az elkuras...)
2008 214
2009 214
2010 232
2011 249 (innentol egykulcsos)
2012 253
2013 262
2014 262
2015 262
2016 266
2017 266
Zsoltbacsi 2017.09.08. 11:34:42
Az elozo neked is szolt! Csak hogy lasd a "szakertoid" munkassagat
martineden 2017.09.08. 11:35:33
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 11:36:55
Aham. Hülyegyerek, most komolyan már!
Fodrász? Fogorvos? Villanyszerelő? Duguáselhárító? Tévészerelés?
A fasz kivan tényleg ennyi baromságot olvasni. Mesélj, hogy az istenbe fizetnek 4x annyit a pincérnek, ha a kaja ugyanannyiba kerülne, mint itthon?
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 11:38:27
Igen. Mert az angol kultúrában benne van a fűszívás, a reggie, meg woodoo.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 11:40:18
KIHEZ KÉNE???? Egy kitalált kormányhoz? Egy "úgy kellett volna csinálni" tanulmányhoz? Egy másik országhoz?
De komolyan, ne legyél már ekkora barom. Az almát az almával, a körtét a körtével lehet összehasonlítani.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 11:44:43
Ez kész. Igen. A félmilliós kocsik azok, amik általában sose romlanak el. Igazi hülye vagy.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 11:46:51
Mert jövőre Kádár nem indul a vélasztásokon, Gyurcsány viszont igen.
Bobby Newmark 2017.09.08. 11:52:24
Nehogy már azt próbáld itt megmagyarázni, hogy milyen kurvajók a magyar bérek, baszdszíven!
Zsoltbacsi 2017.09.08. 12:28:52
"Ez kész. Igen. A félmilliós kocsik azok, amik általában sose romlanak el. Igazi hülye vagy."
NEm akarom megvedeni, de ebben speciel igaza van. Tenyleg lehet jo kocsikat venni olcson azert, mert ott nem mukodik az, hogy csak kivonatod a forgalombol, es leallitod egy erdoben, hanem bontasi papirt vagy adasveteli szerzodest kernek toled, hogy leszedjek a nevedrol a kocsit. Regen meg olyan is volt, hogy fizettek azert, hogy elvidd a kocsit.
Es azt se felejtsuk el, hogy ott koltenek a kocsikra, nem sumakoljak el a szervizelest, meg nem jellemzo a sufnituning
CoolKoon 2017.09.08. 14:02:00
CoolKoon 2017.09.08. 14:03:43
CoolKoon 2017.09.08. 14:06:32
Larry Silverstein 2017.09.08. 14:10:07
aztaqrva
a fenntartása úgy 10x annyi mint itthon és akkor még nem mentél 1 métert se
briteknél, dánoknál ugyanez, öreg autót fenntartani horror
Larry Silverstein 2017.09.08. 14:15:04
nekem nettó 300 elég, egyedül
ogli dzsí 2017.09.08. 14:28:11
Én Prágában verettem magyar helpdesken olyan 300 nettóért, nem vmi fasza de ki lehet jönni belőle
cégen belül át lehetett menni Berlinbe, de nem lett volna jobb csak akkor ha a Lidlön kívül nem megyek sehova és az arab negyedben lakom, ugye eleve 3x drágább Berlinben minden kocsma meg bulika viszont alig 2x annyit fizetnek
szóval biztos van az a meló, de ez nem az
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 14:50:41
Ezt rosszul tudod. Foglalkoztam a kérdéssel sokat.
Az indiai-pakisztáni párhuzam téves. E két országbna az angol IDEGEN nyelv. Tény, hogy sokan beszélik, sőt a műveltek szinte 100 %-ban beszélik, de ez idegen nyelv. Egy indiia se beszél angolul normál, hétköznapi helyzetben.
Míg a karibi angolnyelvű szigeteken az angol anyanyelve a lakosságnak 300 éve immár.
Az tény, hogy szinte mindenki ott kétnyelvű: azaz beszéli a karibi angol nyelvjárást - ami nem áll messzebb a brit angoltól, mint az amerikai angol, sőt közelebbi! -, plusz a helyi angol kreolt. Gondolom, ez utóbbit nevezed karattyolásnak.
Az angol kreolnak van több helyi változata, a jamaikai verzió neve "patwa". Mint minden környekbéli angol kreolnál, ennek is sajátossága, hogy mindenki beszéli, de nem mindenhol. Pl. írásban soha nem használják, sem olyan szóbeli helyzetben, ami "fontosnak" minősül: iskola, munkahely, politika, tudomány, stb. S sose használják idegenekkel, sőt a jamaikaiak kifejezetten utálják, ha idegen próbál patwául beszélni, ezt amolyan betolakodásnak tekintik.
Van a dologban művetségi elem is: minél műveltebb valaki, annál kevésbé beszél patwául, de a legműveletlenebbek is beszélnek jamaikai angolul tökéletesen, s legműveltebbek is patwául családi környezetben.
Hozzáteszem: vannak kreol nyelvek, melyek önálló, erős nyelvekké fejlődtek, de pont a patwa nem ilyen: sose létezett igény a jamaikaiakban, hogy az angol helyett használják, mindigis csak amolyan nemzeti identitási elem volt, mely kiegészítette az angolt.
martineden 2017.09.08. 14:55:54
Fodrász? Fogorvos? Villanyszerelő? Duguáselhárító? Tévészerelés?"...aham hulye fideszes, ha olvastad volna a kovetkezot, abban irtam , hogy valob- an , a szolgaltatasok dragabbak.
ogli dzsí 2017.09.08. 14:57:29
a karibi angolok száma és jelentőssége kicsi, jamaika egy pöcsömnyi sziget olyan mint egy cigányputri, nyilván rájuk építve nem lehet pótolni a 800ezer lengyelt, bár erősen kétlem hogy mind hazajönne sok már 20-30 éve ott él
martineden 2017.09.08. 14:59:17
CoolKoon 2017.09.08. 15:18:14
"Míg a karibi angolnyelvű szigeteken az angol anyanyelve a lakosságnak 300 éve immár." - Hát pedig nekik igazából a különböző angol kreolok az anyanyelvük, nem pedig a hivatalosan beszélt angol nyelv (még akkor se, ha az iskolákban azt tanítják már többszáz éve). Ezért is tették meg pár évtizede hivatalosnak a különböző szigeteken a helyi kreol nyelveket, mivel ők is belátták, hogy a "hivatalos" angol (esetleg francia) erőltetése irreális.
"Az tény, hogy szinte mindenki ott kétnyelvű: azaz beszéli a karibi angol nyelvjárást (...) plusz a helyi angol kreolt" - A műveltebbek egészen biztosan. Az alsóbb rétegek viszont ott se, pont ahogy Amerikában is saját dialektust használnak a négerek, és csak a felsőfokú végzettséggel rendelkezők beszélik az amerikai "köznyelvet".
"Pl. írásban soha nem használják" - Hát pedig én a helyi kreol nyelveken írt táblákat is láttam (az interneten), ami erre kissé rácáfol (ahogy az is, hogy ezek a kreol nyelvek mára a legtöbb helyen hivatalossá váltak).
"a legműveletlenebbek is beszélnek jamaikai angolul tökéletesen" - Ezt már csak a különböző nyelvek nyelvjárásaival kapcsolatos tapasztalataim miatt is nehezen hiszem. Sőt, szerintem ez nem igaz.
"pont a patwa nem ilyen: sose létezett igény a jamaikaiakban, hogy az angol helyett használják" - Nos, nem hagyott nyugodni a dolog, fellapoztam hát a hanyatló Nyugat propagandagépezetének a legfőbb fellegvárát, a Wikipédiát, és ezt találtam benne: "However, the primary spoken language is an English-based creole called Jamaican Patois (or Patwa). A 2007 survey by the Jamaican Language Unit found that 17.1 percent of the population were monolingual in JSE, 36.5 percent were monolingual in Patois, and 46.4 percent were bilingual" Ez úgy en bloc eléggé ellentmond az általad eddig leírtaknak...
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 15:20:14
Alapvetően szökás kérdése. Te mint kelet-európai közelebb érzed magadhoz más kelet-európaiak hibás kiejtését, mint az indiaikét.
Egy angol anyanyelvűnek meg mindkettő vicces.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.08. 15:48:11
Kevered a patwát és a jamaikai angolt. Ez a 2 nem ugyanaz!
ogli dzsí 2017.09.08. 16:08:41
múlt 7en voltam állásinterjún ott volt az operations manager aki manchester környéki meg a team lead aki taiwani na kínaihoz képest elég jól lökte az angolt de azért én jobban kenem
fel is vettek, ha jó ajánlatot adnak a pézre megyek hozzájuk
a manchesteri faszi elég búvalbaszottnak tünt mondjuk 10 éve ugyanannál a cégnél van nem csodálom
az én elvem: 2 évnél tovább nem szabad egy cégnél maradni - sokkal nehezebb fizetésemelést intézni a cégen belülről, mint ha céget váltasz....legalábbis a legtöbb cég ilyen fasz
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 16:26:44
Ne legyenek kétségeid, pont azért adják el, mert az ottani szervízköltség elkezd rohadt sok lenni. Amivel egy lengyel-magyar-román elszuttyog, megjavítgat, összetákol arra ott inged gatyád ráköltöd. Plusz, ami kicsit olcsósítja, hogy sokkal kisebb piacon tudja eladni a roncsait, mint a német vagy holland, mert a rossz oldalon van a kormánya.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 16:31:59
Na figyelj te barom!
Minél közelebbi dolgokat illik összehasonlítani. Adva vannak az alapanyagok, abból ki, mit tudott főzni.
Orbánt majd az utánajövövel lehet összehasonlítani, nem a 2150ben kormányzókkal.
Zsoltbacsi 2017.09.08. 16:35:27
Akkor elbeszéltünk egymás mellett. Én a holland kocsikról beszéltem (azt hozta szóba). ott 1500 EUR körül 10 éves 100k kilométer alatti Golfokból/Astrákból válogathatsz. (1,6 benzin) Azok még legalább 10 évig autók komolyabb hozzányúlás nélkül
ogli dzsí 2017.09.08. 16:48:02
gyorsan rákerestem pont ugyanannyi a holland használtautó mint a német amit te írsz az 5000től indul felfelé
mondjuk normálisan karban vannak tartva az is vmi
martineden 2017.09.08. 18:41:58
martineden 2017.09.08. 18:49:06
martineden 2017.09.08. 18:59:46
Larry Silverstein 2017.09.08. 19:08:04
ezzel mit szeretnél mondani, ennek mi a hírértéke?
martineden 2017.09.08. 19:15:39
Opel corsa 1.3 Cdti s/s design edition voorzien van een navigatie en een airconditioning. Slechts 89000 km. Let op!!! Aanbetaling 1500,- ...
2013 89.907 km
Garantie: Autotrust Dealer onderhouden
€ 1.500,00
Vandaag
Auto Totaal Haarlem
H
Citroën C3 1.6 E-HDI 5drs COLLECTION v.a. 109,- per maand
Pack city, let op!!! Aanbetaling 1390,- euro, restant v.a. 109,- Euro per maand! Verkoopprijs 7890,- euro pay attention!!! First payment ...
2012 94.638 km
Garantie: Autotrust Dealer onderhouden
€ 1.390,00
Vandaag
Auto Totaal Haarlem
Haarlem, NH
Volkswagen up! 1.0 TAKE UP! BLUEMOTION Airco! v.a. 99,- euro
Comfort-pakket, veiligheids-pakket, hele nette origineel nederlands geleverde up! Met comfortpakket en airco! Let op!!! Aanbetaling ...
2014 86.263 km
€ 1.390,00
Vandaag
Auto Totaal Haarlem
Haarlem, NH
Ford KA 1.3 I 44KW 2005 Rood
Leuke ford ka met stuurbekrachtiging, goede banden, afgelezen tellerstand. Apk tot 31-05-2018, radio/cd speler. Goed rijdende auto, ...
2005 99.600 km NAP gecontroleerd
€ 950,00
Vandaag
gerard arnts
Gaanderen, GE
soroljak meg?
Larry Silverstein 2017.09.08. 19:19:16
martineden 2017.09.08. 19:21:48
martineden 2017.09.08. 19:25:26
Larry Silverstein 2017.09.08. 19:30:33
www.gaspedaal.nl/Volkswagen/Golf/?kmin=40000&kmax=120000&bmin=2007&bmax=2007&trns=Handgeschakeld&brnst=Benzine&srt=df
ehhez képest 6-8000be kerülnek ami jóval drágább mint Magyarországon
Larry Silverstein 2017.09.08. 19:31:08
Larry Silverstein 2017.09.08. 19:42:58
nem elég hogy kiválasztod a 182 találat közül a legolcsóbbat még az eget is lehazudod
Az a VW up nem 1400 hanem 7700 de sebaj, szintén olcsóbb itthon
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1198450491-volkswagen-up-1-0-take-up-bluemotion-v-a-99-euro-per-ma.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=1
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 19:51:22
Ja. Ha szerinted egy 500 eurós autó jó, akkor nagyobb fasz vagy mint a Válasszunk nevü blogger.
Vegyél sokat, aztán reméld, hogy nem lesz baja.
Itthon is lehet venni 150ezerér kocsit.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 19:54:34
Ne beszéljetek már hülyeségeket.
Tessék:
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248019825&ambitCountry=NL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelGroupId=29&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&pageNumber=1&scopeId=C
10 éves golf, 3000 ejró, 357ezer km
és ez a legolcsóbb a mobilén
martineden 2017.09.08. 19:55:02
martineden 2017.09.08. 20:00:30
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 20:10:38
Te hülye agyatlan barom! Az általad felsoroltakból három a íizing kezdője. utána meg ott van a szám per mand. Az meg a havi törlesztő.
12 éves Ford KA-t meg itthon is 350-400 tól adnak, klímával. A hollandban meg nincs.
Ja, és még egy érdekesség tőled.
Kosten
Wegenbelasting:€ 27,33
Reparaties en onderhoud:€ 45,00
Banden:€ 4,38
Brandstof verbruik / maand:€ 92,64
Totale kosten per maand:€ 169,35
Per kilometer:€ 0,14
Per jaar:€ 2.032,20
Tényleg marha olcsó fenntartani.
Larry Silverstein 2017.09.08. 20:17:17
különben nagyjából ugyabazok az árak vannak mindenhol az EUban, csak azért érdemes esetleg kimenni mert nagyobb a választék és kevesebb a tekert autó
még azokkal a neperekkel lehet viszzonylag jól járni ahol kisebb karosszériahibákkal, karcokkal, horpadással v. mechanikai hibával megveszik a kocsikat kint itthon meg megjavítva eladják - nagyjából ez maradt a legjobb opció
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 20:19:56
Te szardarab! Többet voltam külföldön, mint te valaha is leszel. :D:D:
Nyilvánvaló marhaságokat linkeltél be, nagy pofával, hogy mennyire olcsón lehet autót venni.
Annyi eszed már nincs, hogy a kezdőrészletet írták?
Ennyire hülye vagy?
Igen, lehet venni romokat 500 euróért. Itthon is lehet. De ha valaki azt jó autónak hívja, akkor egy barom. Te pedig az vagy. És vegyél bazmeg 500 eurós kocsikat, pont neked való :D:D
martineden 2017.09.08. 20:20:04
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 20:25:32
Hülye hazug. 4-ből 3 lízing volt amit bemásoltál. A negyedik meg pont 110 ezerrel olcsóbb, mint egy itthoni.
martineden 2017.09.08. 20:26:16
nyilvánvaló marhaságokat, fideszes hazugsagokat irkalsz, nagy pofával, es nem veszed eszre mennyire szanalmas es muveletlen vagy.
Annyi eszed már nincs, hogy felmenj a Marktplaatsra es beird, hogy 500 es 1500 kozotti auto erdekel. Legalabb ezret dob ki a gep.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 20:27:40
Ki mondta, hogy nem lehet. Végül is évi 2000 ejrót ír az eladója. Az tényleg fillérek... Meg sokkal olcsóbb mint itthon, mi? :D:D
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 20:34:43
Menj fel a használtautóra 500-1500 euróig 8.898 db autó van fent. Miről ugatsz tulajdonképp? Hirtelen már 1500 eurós kocsik is játszanak? Eddig 500 ról volt szó. Hogy milyen kurva jót veszel.
Mondjuk biztos kurva élet, hogy biciklin kívül más járművet nem vezettél soha.
És mondom, többet voltam meg éltem külföldön mint te. Legalább annyira, hogy értelmezni tudjak egy hirdetést, amiben a lízing részleteit leírják.
martineden 2017.09.08. 20:43:53
Renault laguna 1.6 I 16v e4 airco - cruise - navigatie tellerstand: 185.417 Km carrosserievorm: hatchback (5-drs) aantal deuren: 5 ...
2004 185.417 km
€ 775,00
04 sep. '17
Theo Sonder Auto's
Albergen, OV
Citroen C5 3.0 V6 Exclusive
Citroen c5 3.0 V6 exclusive bijzonderheden: mee neem prijs. Algemeen: soort auto: hatchback btw aftrekbaar: nee datum deel 1: 29-01-2004 ...
2004 193.161 km NAP gecontroleerd
€ 750,00
16 aug. '17
Citroen-Service Van Beers
Hilversum, NH
Kia Shuma 1.6-16V LS Bj 2004 AIRCO Electr Pakket Nieuwe APK
Kia shuma 1.6-16V ls bj 2004 airco electr pakket nieuwe apk tellerstand: 163.149 Km carrosserievorm: hatchback (5-drs) aantal deuren: ...
2004 163.149 km
€ 795,00
01 sep. '17
Mathari Auto's
Velddriel, GE
Peugeot 206 xs 1.6-16v 3-drs airco ecc apk 8-18
Peugeot 206 xs 1.6-16V 3-drs airco ecc apk 8-18 tellerstand: 177.451 Carrosserievorm: hatchback (2-drs) aantal deuren: 2 brandstofsoort: ...
2004 177.451 km
€ 750,00
Gisteren
TwinCar V.o.F.
Wenum Wiesel, GE
Daewoo Matiz 0.8 2004 Blauw
Goed onder houd matiz 0.8 Zuinig auto nieuw koppeling accu en voor banden apk tot februari 2018.
2004 146.000 km NAP gecontroleerd
€ 700,00
03 sep. '17
Parijs
Best, NB
Renault Laguna 1.8 16V Gr.tour Dyna S2005 2004 Blauw
Merk: renault model: laguna bouwjaar: 16-04-2004 brandstof: benzine kilometerstand: 198.494 Km carrosserie: stationwagon aantal deuren ...
2004 198.494 km NAP gecontroleerd
€ 695,00
04 sep. '17
Autobedrijf Dzido
Uitgeest, NH
Opel Agila 1.2 I 16V 2004 Grijs
Te koop opel agila. Bouwjaar 2004 zonder apk. Reden voor afkeur c.o te hoog. Verder is de auto goed. Auto rijd en schakelt goed. Vaste ...
2004 120.000 km
€ 650,00
01 sep. '17
TECNAV AUTOMOTIVE
Deventer, OV
Volkswagen FOX 1.2 handgeschakeld
De auto heeft hagelschade lv schade start en loopt grote navigatie scherm er in compleet kenteken sport bekleding zo meenemen voor ...
2006 90.000 km
€ 600,00
Vandaag
Sjangie's Autobedrijf
Tilburg, NB
martineden 2017.09.08. 20:51:39
koala kóla 2017.09.08. 21:01:11
Ez a Laguna és a többi is ilyen mert ez egy roncskereskedő.
km-óra cserélve volt, jelenleg is müszaki hibás, vizsgája lejárt
'This Renault Laguna is running well, but it is always a problem with the dashboard.
The counter clocks and all the lamps are falling around at the same time. In case of high gas, they jump again for a short time.
Engine runs well and is therefore just drivable.
Is further damage-free, does have a single parking lot but looks good for its year of construction inside and out.
It is a 1.6 I 16V 79 KW E4 Elective version equipped with: ABS, air conditioning / climatronic, cruise control, navigation, electr. front / rear and center windows. remote locking.
Originally moved 185417 but was equipped with a new KM counter at the end of 2014 and started at 0 again. Added the specified KM position.
APK expired.'
te balfasz
soha nem éltél külföldön
semmilyen nyelven nem beszélsz
plusz hazudsz és még te pampogsz
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 21:06:27
Tehát a 775 euróra hirdetettet te megkapod öccázér. Mer te vagy a martineden. Végül is 30-40% ot alkudsz. :D:D:
Aztán tessék, itt van három hirdetés:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1200522434-volkswagen-fox-1-2-trendline-2006-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=5
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1201629168-volkswagen-fox-1-2-trendline-airco-elektr-pak-apk-09-2017.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=7
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1196200520-volkswagen-fox-1-2-trendline-nap-apk-06-2017-mooi.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=4
VW Fox mindhárom. 2006os, 1.2
Volkswagen Fox 1.2 Trendline 2006
€ 3.350,00 126.639 km
€ 3.250,00 146.141 km
€ 2.850,00 127.998 km
Tessék. Ezek után nem gyanús a hülye fejednek, hogy a hirdetésben 600 ért adják???????
hagelschade lv schade - nem gyanus???
Larry Silverstein 2017.09.08. 21:13:14
www.hasznaltauto.hu/auto/renault/laguna/renault_laguna_2.0_privilege-11597327
martineden 2017.09.08. 21:24:28
Larry Silverstein 2017.09.08. 21:32:01
martineden 2017.09.08. 21:49:22
Proud Mary 2017.09.08. 21:52:15
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 22:16:37
ROmmá szarrá égetted magad kisfiam :D Szánalmas vagy.
Igen, veszel 2 heti minimálbérért autót itthon is. Pont egyik sem fog működni egy évig hibátlanul, abban biztos lehetsz. Mindkettő fos. Meg is érdemled.
Ja, meg megint a minimálbér. Ki a faszt érdekel a minimálbér a fajtádon kívül, aki az élet minden területén minimál.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 22:18:17
És a te értelmi képességeid hol vannak? :D:D
Hol rommá tört roncsokat, hogy torkavéres szarokat, hol pedig lízingautókat mutogatsz.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.08. 22:19:05
2017.09.08. 22:35:47
Gumtree vagy ebay is játszhat, ott, ha licites, 1600 körül mennek.
martineden 2017.09.08. 22:37:28
2017.09.08. 22:38:38
A Porshe pestnél mennyi az óradíj?
martineden 2017.09.08. 22:42:49
Larry Silverstein 2017.09.08. 22:46:39
először is angliát ne keverd ide az tényleg olcsó mert a 10 éves szarjuk senkinek nem kell, mert odahaza 2x annyi csak a biztosítás amennyit a kocsi ér, külföldre meg nem tudják eladni max albán cigányoknak mer jobbkormányos
erről ennyit
mivel 2000 fontért itthon is vehetsz jobbkormányosat kinek kell az a szar
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 01:08:58
Ja annyiért kapsz 10-13 éves autót.
Ami arról híres, hogy nem kell egy fillért sem költeni rá
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 01:10:17
Látsz te benne szakszervíz árakat? Én csak kimásoltam a második oldalt, amit a holland tulaj töltött fel.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 01:12:59
Ja, hogy azt kell elismerni, hogy nyugaton magasabb az életszínvonal?
igen, ezt nem is vitattam, de szerintem senki.
Ennek mi köze ahhoz a baromságodhoz, hogy hollandiában 500 euróért jó autót lehet kapni?
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 01:19:26
Egyébként, csak ugy érdekel, szerinted melyik autót kell javítani, ha egy 10-12 évest nem kell?
Mivel 3-5 év garancia van az új autókra, azoknak nyilván nincs hatalmas szervízköltségük.
Akkor miből élnek a szervizek? Az 5-10 éves autókból, vagy a 12 felettiekből?
Értem én, hogy a kis pajtásodat védened kell, de tényleg van értelme ekkora marhaságokba belemenni?
Szögezzük le: egy 10-15 éves autóra kell költeni. Itt is, máshol is. 500 euróért meg egy kalap szart kapsz, itt is, meg máshol is. A kis barátod meg akkor látta hollandiát amikor a natgeon mutogatták.
2017.09.09. 07:51:59
2017.09.09. 07:53:06
2017.09.09. 07:56:33
Értem a logikád...
2017.09.09. 07:58:08
2017.09.09. 08:01:48
Tehát: odahaza drágább egy autó megszerzése, fenntartása olcsóbb, mint nyugaton.
De mondok mást. Ha egy heti béremből tudok venni autót, javìttatom-e?
2017.09.09. 08:07:31
Azt írtam, hogy 2000 és nem kell javìtani, 1000-1200 és törött, javítani kell, illetve biztosítózott.
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 09:59:26
Eddig oké- És hogy jött az egymillió?
3-5-7 év garanciát az új autókra adnak, vagy lehet hozzá venni kiterjesztett garanciaként. Meglepő?
A kérdés továbbra is az, hogy ha a 12 éves autót nem kell szervizelni véleményed szerint, akkor mégis mit kell? Az újat?
"tehát a magas szervizköltségek mellett az angolnak megéri fenntartani egy tìz éves autót, ami úgyis elromlik, mert megmondtad."
Én ilyet mégis hol írtam? Nem nagyon megy az olvasás mi?
A 10 éves autóban szépen lassan minden sorban tönkre fog menni. Ez biztos. Függ ezer dologtól, futásteljesítmény, gazda gondossága, használat módja, utak állapota, időjárás stb.
Na, ezért adja el az ember. Mert van csöpp esze, és tudja, hogy az elkövetkező években a gatyáját a szervizben hagyja (angol szervizdíjak) ami nem csak pénz meg idő, hanem macera is.
Mi a jóisten olyan rohadt érthetetlen ezen a számodra, mondd! A világon mindenhol ez van, neked mi benne az ujdonság?
Szóval. Ideevett a rosseb, ugattál, semmi értelmeset nem mondtál.
2017.09.09. 14:16:57
Utoljára: azt írtam, hogy 2000 az ár akkor, ha nem kell javítani. Ha törött, akkor kell, de olcsóbb.
Egyébként ha veszel ezerért egy autót , és elhajítod egy ev múlva, kevesebbet buksz, mint egy új autó értékvesztése.
Nem beszélve a kötelező szervízről...láttam már 3 éves autó szervízkönyvében hátsó rugó cserét. Biztos szükség volt rá....
Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.09. 15:31:14
Nem voltak előzményei? Hát olvasgassál utána, hogy kivel és mit beszéltem amíg ide nem jöttél és bele nem ugattál, te idióta.
Próbáld meg felfogni, hogy a 2000 eurós autókra szépen el kell kezdeni költeni. Mert öregek, sokat futottak, szarok. Eddig stimmel?
Az csudajó, hogy megveszed, és nem egyből a szervízbe rohansz vele, de felkészülhetsz arra, hogy költened kell rá.
NA, ha eddig képben vagy, akkor folytassuk. Ha egy ilyen autót beviszel egy holland/angol/német szervízbe, akkor az autó árát otthagyod simán mondjuk egy kéttömegű lendkerék vagy egy befecskendezőcsúcs cseréjénél. Na, ezért a hollandus eladja a francba az autóját 190 ezernél, mert számíthat arra, hogy 200-220 között mik fognak szarrámenni benne.
Vagy rohad az alja, és a következő vizsgán nem fog átmenni.
A román/lengyel/magyarnak megéri felujítattni, vagy bontóba járkálni, vagy otthon a sufniban kilakatolni - a holland tanárnőnek pedig nem éri meg elvinni a szervízbe, és otthagyni egy éves fizuját.
Eddig érthető?
Na, és akkor tulajdonképpen miért is ugattál bele abba, hogy "hollandiában 1000 -1500 Euroert nagyon jo kocsit lehet venni" ??? A hangsúly a NAGYON JÓ kocsin van. Érted, faszfej?
1000 euróért amit veszel az távolról sem jó kocsi. Se itt, se ott. Már, ha nem vagy akkora gyökér mint a nagytudásu martineden, aki szerint ha van 4 kereke, meg fénykép róla a hirdetőben akkor az jó autó.
1000 euróért nagyon jó biciklit lehet venni, vagy 4 nagyon jó gumit az autódra.
És akkor utána még bizonygatja a marhája, hogy 500 euróért miket lehet venni. És nem tűnik fel neki, hogy ugyanazon az oldalon, ugyanolyan autót árulnak háromszor annyiért is. És nem gondolkodik el, hogy ha valamit az átlagár feléért kínálnak, akkor az NEM JÓ AUTÓ. Minden neppernek kívánok ilyen hülye vevőt, mint ez.
Egy rugón mi megy tönkre véleményed szerint? Egyik nap még rugó, aztán nem? Kiegyenesedik?
Mert én az egyetlen dolog amit el tudok képzelni egy rugóval kapcsolatban az, hogy eltörik. Mechanikai sérülés pedig az új autóban is keletkezhet, meg a három évesben is meg a 60 évesben sem muszáj. Mert ha a 3 éves autót túlterhelték, vagy ugrattak vele, akkor pont ugyanúgy törték el a rugót, mint egy 10 évesben törték volna el.
Szóval, akarsz még valami hülyeséget bizonygatni nekem, vagy felfogod, hogy minél újabb és kevesebbet futott egy autó annál kisebb eséllyel mennek benne tönkre az alkatrészek?
2017.09.10. 01:39:47
Fogadjunk, NER pozitív vagy.
Én csak Angliáról írtam. Mert azt ismerem. Hollandiát nem. Te meg egyiket sem.
De a rugó mondjuk nem fog eltörni egyszerre mindkettő, pont az éves átvizsgálásra.
Ráadásul nem fogja elismerni a szervíz garanciálisnak. Ez csak lehúzás volt.
Tehát, primitívagyú barátom,
hogy te is megértsd:
Anglia.
Az árak az új autónál zuhannak. Értékvesztés. Bár ezt nem érted.
A kötelező szervíz összege magas.
A használt autót meg nem javíttatjuk. Főleg nem szakszervízben. Tudod, az újakat oda kell vinni a garancia miatt.
A használtakat eldobjuk. Mint te az agyadat. Már nem kell. Költeni kéne rá.
Veszel egy autót ezer fontért.
Ha egy fél évig elmegy, már olcsóbb, mint az új.
Elromlik. Hívod a scrapage -t, kapsz 150 fontot.
Veszel egy másikat...
Új autó.
Veszel 20 ezer fontért. Évente buksz 2 ezret amortizáción.
A köt. szervíz újabb ötszáz.
És egyikre sem költöttél javításra.
De, hogy rávilágítsak, mennyire sötét vagy, nem ez volt a téma.
Azt írtam-lassan írom, hogy még te is megértsd-, hogy a használt autó ára, ha nem kell javítani(mert nem törött) , akkor 2000 font, ha törött vagy biztosítózott, akkor 1200.
Érted? Nem arról írtam, hogy vezérmű szíjat soha az életben nem kell cserélni.
Ja, mielőtt belekötsz: a 2000 font honda civic ár.
Az ezer font pedig a példa kedvéért egy bárminek az ára.
Találtam neked c4-et 800 fontért, jövő májusig levizsgáztatva. 113 ezer mérföld. dízel.
www.autotrader.co.uk/classified/advert/201708318831274?year-from=2007&advertising-location=at_cars&postcode=sg27qu&onesearchad=Used&onesearchad=Nearly%20New&onesearchad=New&price-from=0&price-to=1000&sort=sponsored&radius=1501&year-to=2015&page=11
2017.09.10. 01:41:27
2017.09.10. 01:43:21
2017.09.10. 01:45:33
2017.09.10. 01:52:18
El kell, hogy keserítselek. Elképzeléseddel szemben NEM a 12 éves autókból. Ugyanis azt senki nem hordja a szakszervízbe. Ahogyan a szakszervíz sem árul tíz éves használtat.
A szakszervíz abból él, hogy a kötelező javításokat elvégzi, mert kénytelen vagy oda vinni az autót, hogy ne veszítsd el a garanciát.
Ezért aztán 80 fontot számláz óránként. A nem márkaszervíz meg 25 fontot.